Palma de Mallorca

Wstęp

Palma de Mallorca to stolica i największe miasto Balearów (prawie 550 tys. mieszkańców). Jednocześnie jest to jeden z największych ośrodków turystycznych świata. Port lotniczy pod miastem należy do najruchliwszych w Europie.
 

Starówka

Nie mieliśmy zbyt wiele czasu na zwiedzanie Palmy. Nasza wycieczka skoncentrowała się na katedrze La Seu oraz okolicach. Jednak to co zobaczyliśmy, pozwoliło nam choć w małym stopniu poczuć klimat starówki tego miasta. 

Ulice Palmy.

Ciasne wybrukowane uliczki, mnóstwo kolorów i życia. Uliczni muzycy, mnóstwo turystów, dorożki chroniące się w cieniu katedry, sklepy pełne pamiątek. Starówka Palmy tętni życiem. Podejrzewam, że można godzinami szwędać się i zachwycać tym miejscem, architekturą i klimatem. My niestety nie mieliśmy tyle czasu. Takie są "uroki" zorganizowanej wycieczki.

Jeden z wielu sklepów na starówce.

Każdy może znaleźć tutaj miejsce, które do niego przemawia i które będzie mu się kojarzyło z pobytem w Palmie. Dla mnie takim miejscem będzie Placa de Cort, znajdujący się nieopodal katedry La Seu. Rośnie tutaj drzewo oliwne, którego wiek szacuje się na 500-800 lat. W 2003 roku zostało wpisane na listę unikatowych drzew na Balearach. W jego cieniu odpoczywają strudzeni upałem turyści. Drzewo nadal wydaje owoce, choć nie powinno się ich jeść. Zbierają je służby miejskie. Jeżeli będziecie mieli okazję być w Palmie, wybierzcie się na ten plac i przysiądźcie chwilę w cieniu tego prastarego drzewa.

Drzewo oliwne na Placa de Cort w Palmie.

Przeglądałem zdjęcia z Palmy i mam jeszcze jedno, którym chciałbym się z Wami podzielić. Mam wrażenie, że oddaje ono klimat miejsca i hiszpańskiego luzu połączonego ze sportową elegancją. Hiszpanie zrobili na mnie bardzo dobre wrażenie, zarówno na plaży, jak i w miastach. Są niezwykle zadbani i noszą się z dużym smakiem.

Tak będę pamiętał "klimat Majorki".