Barcelona - pośrednik eSky

Wyjazd do Barcelony był dla nas pierwszą wyprawą, którą zorganizowaliśmy sobie od początku do końca sami. Popełniliśmy pewnie kilka błędów, świadomi jesteśmy nielicznych. Generalnie wyszło całkiem dobrze, choć pewnie mogło by się obyć bez tylu nerwów.

Będąc w euforii związanej ze znalezieniem stosunkowo tanich biletów na lot liniami Wizzair, dokonaliśmy rezerwacji lotniczej w serwisie pośrednika eSky.
eSky
Koniec końców okazał się to wybór bezpieczny, jednak nie obyło się bez nerwowości związanej z oczekiwaniem na odprawę on-line, którą to postanowiliśmy sobie wykupić u tego pośrednika. Wyszukiwanie połączeń lotniczych, zarządzanie rezerwacją, przesyłanie danych do oprawy jest w tym serwisie rozwiązane bardzo dobrze. Zarówno aplikacja jak i strona www działają stabilnie i są zaprojektowane ergonomicznie. 

Problemem, który de facto sami stworzyliśmy sobie w głowach, stał się dla nas czas oczekiwania na odprawę on-line i przesłanie kart pokładowych. W regulaminie jest napisane, że karty pokładowe trafiają do aplikacji i na wskazany adres e-mail między 48 a 8 godzin przed planowanym odlotem. Należy jednak zwrócić uwagę na to, kiedy uruchamia odprawę sam przewoźnik. Jeżeli nie ma się wykupionej możliwości wyboru miejsca w samolocie, Wizzair startuje taką odprawę dopiero 24 h przez wylotem. Siłą rzeczy zatem pośrednik nie odprawi nas wcześniej niż dobę przed startem. Okazało się przy okazji, że eSky czeka w zasadzie do ostatniej chwili z wysyłką kart pokładowych i możecie spodziewać się ich bardziej 8 godzin przed odlotem niż 24. Do Barcelony lecieliśmy o 16:50, a karty pokładowe dotarły do nas dopiero około godziny 9:00.

Istnieje możliwość odprawienia się samemu na stronie przewoźnika. Możemy odnaleźć rezerwację po numerze PNR (jest on dostępny w serwisie eSky w sekcji szczegółów rezerwacji) i za pomocą aplikacji na smartfon lub strony www dokonać samodzielnie odprawy on-line. Jeżeli przeprowadzicie taką procedurę przed eSky, zostaniecie potem poinformowani przez pośrednika mailem, iż odprawa nie była możliwa i należy dokonać jej na lotnisku. Możecie zlekceważyć to ostrzeżenie i udać się do samolotu z wygenerowanymi dla Was wcześniej kartami pokładowymi.